6 enim levinud rehvide ja rehvivahetusega seotud küsimust ja vastust

Juba esimeseks maiks tuleb talverehvid suverehvide vastu vahetada. Seoses sellega tekkisid Liisil mõned küsimused, millele  vastas meie väga hea koostööpartner reff.ee.

Milllal peaksin rehve vahetama?

Talverehvidega on kohustuslik Eestis sõita kuni 1. märtsini, aga seoses ilmaoludega on Maanteeamet lubanud talverehvidega sõita kuni 1. maini. Reff.ee soovitab suverehve vahetada siis, kui ööpäeva temperatuur jääb +10 kraadi juurde. Suverehv on ehitatud nii, et rehvisegu hakkab tööle +7 kraadi juures. Kui on sõite varahommikul ja öösel, ei tasu rehvivahetusega kiirustada, kuna aprilli keskpaigas võib veel miinuskraade täheldada. Kui auto all on lamellrehvid ehk M+S rehvid, siis nendega võib sõita kasvõi aastaringselt. Lamellrehvid tasuks suverehvida vastu vahetada aprilli keskpaigas või aprilli lõpus, kuna soojade kraadidega muutub lamellrehv kuumaks ning  siis muutub pidurdusteekond pikemaks ja rehvi kulumine on väga suur.

Kuidas valida rehve? Milliseid rehve eelistatakse?

Rehvide valik on tänapäeval väga suur. Reff.ee soovitab eelkõige soetada tuntuid Euroopa brände turvalisuse eesmärgil. Kindlasti tuleks tähele panna EU märgiseid, kus on kirjas rehvide haarduvus märjal teel, kütusesäästlikkus ja müratase – A on kõige parem ja F on kõige halvem. Müratasemelt on 65-69dB väga hea ja 75dB väga mürarikas. Kui ostate uued rehvid, siis EU märgis peab olema kleebisena rehvide peal. Reff.ee soovitab lisaks tähelepanu pöörata rehvi valmistamise aastale: vana rehvi haarduvus muutub jäigaks ning rehvi sooritus muutub ebaturvaliseks. Soovituslik rehviiga on 5 aastat alates tootmise kuupäevast.

Rehvide valikul tuleks veel tähelepanu pöörata rehvide massiindeksile, kuna on rehvimõõte erineva massiindeksiga. Mõni on suurema ja mõni väiksema massiindeksiga, sobilik rehv  sõltub  auto spetsifikatsioonist.

Kui jääd antud küsimuses hätta, küsi kindlasti nõu rehvispetsialistilt!

Tänapäeva autod on aga muutunud järjest nutikamaks ja võimsamaks ja ka siin teevad rehvitootjad autotootjatega koostööd. Nimelt tuleb rehvide soetamisel tähele panna, et valitud rehvid sobiksid Sinu automargile, kuna iga rehvimõõt ja massiindeks ei pruugi Sinu autole sobida. Tavaliselt tuleb mittesobivus ilmsiks nii, et auto käitub kurvides ebamääraselt ja auto sooritus pole tavaline, lisaks võib olla suur rehvide kulumine, kuna rehv läheb liiga kuumaks. Rehvide mudelid on märgistatud eraldi märgisega A0 (Audi), M0 (MB), * (BMW) jne.

Kuidas on lood kasutatud rehvidega? Kas kõik neli rehvi võivad olla erineva mustriga?

Kasutatud rehvide juures tasuks taas tähelepanu pöörata rehvide vanusele ja lisaks tuleks jälgida rehvimustrit, kas rehvimuster on kulunud ühtlaselt kõigil neljal rehvil või mitte. Reff.ee soovitab soetada endale uued rehvid, mis maksavad võib-olla kasutatud rehvidest 5-10 eurot rohkem. Uutel rehvidel on kindel garantii 2 aastat, mida kindlasti kasutatud rehvidel pole.
Rehvimuster peaks kõigil neljal rehvil olema ühesugune või siis äärmisel juhul esisillal ja tagasillal samasugused. Kui on näiteks kaks rehvi kulunud, siis uued rehvid tuleks alati panna tahasillale, sest auto tagumine osa on alati kergem ja see kipub äärmuslikes olukordades libisema.

Kuidas on ise rehvide vahetamisega? Kas see on turvaline? Mida siin kohal silmas pidada? Mida tähendab ütlus „rehvid oleks paigaldatud õige suunaga“?

Vanasti vahetati rehve ise, tänapäeval ei soovita seda kindlasti teha, välja arvatud juhul, kui on olemas vajalik profitehnika.
Rehvide paigutamisel veljele tuleks kindlasti tähelepanu pöörata rehvi suundadele ehk outside või inside, mõnel rehvil on veel täheldatud suunajooned. Kui rehv on paigaldatud veljele, peab kindlasti rattad balanssi panema, mida lihtsates kodutingimustes kindlasti teha ei saa. Seega soovitame turvalisuse eesmärgil kasutada profitöökodasid, mis igapäevaselt ainult rehvivahetusega tegelevad.

Kas sillastend on alati vajalik?

Enne suverehvi vahetust soovitame kindlasti töökojameistril Sinu talverehvid üle kontrollida, kas talverehvid on kulunud ühtlaselt. Kui on rehvi sisemine või väline äär väga kulunud, on sild paigast ära ja see tähendab seda, et kui silda enne suverehvide paigaldamist paika ei panda, kuluvad uued rehvid samamoodi edasi. See vähendab Sinu uue suverehvi iga ja kahjuks pead peagi need rehvid prügimäele viima.

Kas lamell aastaringselt on populaarne?

Lamellrehv ehk M+S tähisega aastaringseid rehve kasutakse Eestis peamiselt siis, kui sõite on väga vähe. Reff.ee soovitab selleks kasutada niinimetatud Kesk-Euroopa lamellrehve, kus rehvisegu on veidi jäigem kui põhjamaisel lamellrehvil. Antud rehvid töötavad kuni -5 kraadini ja suvel võib neid julgesti kasutada. Kuidas aga aru saada, kas tegu on Kesk-Euroopa lamellrehviga või mitte? Seda saab aru kiirusindeksist: reeglina on need märgitud kas H, V, W. Kahjuks pole veel välja töödeldud universaalset rehvi, mis töötaks hästi nii suvel kui ka talvel.

Turvalist liiklemist!

Jaga
close-link